MUNICIPIUL MEDIAŞ
portalul oficial al municipiului

Anunt concurs pentru ocuparea unui post contractual de execuție, vacant, de muncitor calificat, treapta IV, la Centrul Social Comunitar de Agrement și Sport, Direcția pentru Cultură

Primăria Municipiului Mediaș, cu sediul în Mediaș, Piața Corneliu Coposu nr. 3, organizează în data de 27.10.2025, ora 900 concurs pentru ocuparea unui post contractual de execuție, vacant,  de muncitor calificat, treapta IV, la Centrul Social Comunitar de Agrement și Sport, Direcția pentru Cultură conform prevederilor H.G. nr.1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice coroborate cu  art. VII alin. (3), lit. b) din O.U.G. nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal - bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene.

Denumirea postului:

- muncitor calificat, treapta IV în cadrul Centrului Social Comunitar de Agrement și Sport, Direcția pentru Cultură;

Contractul individual de muncă se încheie pe perioadă nedeterminată, cu normă întreagă, durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;

Condiții de participare la concurs:

  • Condiții generale de participare: candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de art. 15 din H.G. nr. 1.336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea  carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice și anume:
  1. are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
  2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  5. îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
  6. nu a fost condamnat definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
  7. nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
  • Condiții specifice prevăzute în fișa postului pentru postul contractual de execuție, vacant,  de muncitor calificat, treapta IV :
  • studii de specialitate: școală profesională, cu specializare Instalator în construcții; cod COR 712612- instalator rețele termice și sanitare,
  • vechimea în specialitatea studiilor: 3 ani.
  • Cerințe specifice: candidații trebuie să îndeplinească cerințele specifice prevăzute  la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

Dosarul de înscriere la concursul de recrutare, trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele documente, prevăzute la art. 35 din H.G. nr. 1336/2022:

  1. formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr.2;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
  5. copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  6. certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  7. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  8. curriculum vitae, model comun european.

Modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului este prevăzut în anexa nr.3 la H.G. nr.1336/2022.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la lit. b)-e) se prezintă însoțite de documentele originale, precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, după caz, se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea “conform cu originalul”  de către secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declarație pe propria  răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituția publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la lit. f) anterior datei de susținere a probei scrise.

Dosarul de concurs:

  • se poate depune personal de către candidați, la sediul Primăriei Municipiului Mediaș, Piața Corneliu Coposu, nr.3, Serviciul Resurse Umane – Salarizare, etaj 3, camera 3 între orele 8 00 -1500 (luni-joi), 800 -1200 (vineri).
  • se poate transmite prin Poșta Română, prin intermediul unui serviciu de curierat, la sediul Primăriei Municipiului Mediaș, Piața Corneliu Coposu, nr.3, Serviciul Resurse Umane – Salarizare.
  • se poate transmite prin poșta electronică: la adresa de e-mail: personal@primariamedias.ro; personal_cb@primariamedias.ro;

În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale instituţiilor sau autorităţilor publice, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele din dosarul de concurs prevăzute la lit. b)-e) în original pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise  sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.

Transmiterea documentelor prin poşta electronică sau prin platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.

Nerespectarea prevederilor aliniatului anterior conduce la respingerea candidatului.

Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor , propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

Concursul pentru ocuparea posturilor vacante constă în parcurgerea a trei etape succesive, după cum urmează:

  • selecția dosarelor de înscriere;
  • proba scrisă;
  • proba interviu.

 

Calendarul de desfășurare a concursului:

  • data limită și ora la care pot depune dosarele de concurs:
  • candidații depun dosarul de concurs în termen de 10 zile lucrătoare de la data afișării anunțului pentru ocuparea postulurilor vacante, respectiv în perioada 06.10.2025 – 17.10.2025, ora 1500;
  • data și locul de desfășurare a probelor de concurs:
  • selecția dosarelor: în termen de  2 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, respectiv 20.10.2025 -21.10.2025;
  • proba scrisă: 27.10.2025 ora 900, la sediul Primăriei Municipiului Mediaș;
  • interviul: se susține într-un termen  de 4 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul Primăriei Municipiului Mediaș. Data și ora susținerii interviului se afișează obligatoriu odată cu rezultatele la proba scrisă.
  • termenele în care se afișează rezultatele pentru fiecare probă:
    • comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se face în termen de o zi lucrătoare de la finalizarea probei.
  • termenele în care se pot depune și în care se afișează rezultatele contestațiilor:
    • după afișarea rezultatelor obținute la selecția dosarelor de înscriere, proba scrisă și interviu, candidații nemulțumiți pot depune contestație la Serviciul Resurse Umane – Salarizare, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului selecției dosarelor, respectiv de la data afișării rezultatului probei scrise și al interviului , sub sancțiunea decăderii din acest drept. Contestațiile se soluționează în termen de o zi lucrătore de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.
  • termenul în care se afișează rezultatele  finale:
  • rezultatele finale se afișează la sediul Primăriei Municipiului Mediaș și pe pagina de  internet www.primariamedias.ro Știri și anunțuri/Locuri de muncă în termen de o zi lucrătoare de la data afișării rezultatelor soluționării contestațiilor pentru ultima probă cu  specificarea mențiunii ,,admis” sau ,,respins”.

 Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului, precum și afișarea rezultatelor soluționării contestațiilor și a rezultatelor finale ale concursului se realizează folosindu-se  codul numeric pentru identificare atribuit fiecărui candidat.

Relații suplimentare se pot obține la Serviciul Resurse Umane – Salarizare; telefon: 0269/ 803882; e-mail: personal_cb@primariamedias.ro

Afișat în data 06.10.2025, la sediul instituției, pe pagina de internet www.primariamedias.ro/Știri și anunțuri/Locuri de muncă.

 

Bibliografia și Tematica

concurs pentru ocuparea unui post contractual de execuție, vacant,  de muncitor calificat, treapta IV la Centrul Social Comunitar de Agrement și Sport, Direcția pentru Cultură

 

Bibliografia şi tematica pentru postul de muncitor calificat, treapta IV:

1. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

Tematica: - Capitolul III Drepturi şi obligaţii ale personalului contractual din administraţia publică, precum şi răspunderea acestuia;

 

2. Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare

 Tematică – Capitolul II - Obligaţii privind apărarea împotriva incendiilor  

                 Secţiunea a 6-a  Obligaţiile administratorului, conducătorului instituţiei, utilizatorului şi salariatului